moilenfant

duminică, iulie 30, 2006

leaganul



Eram atat de obosit si sufeream.
eu cred ca sufeream de prea mult suflet.
Pe dealuri zorile isi deschideau pleoapele
si ochii inrotiti de neodihna.

Pierdut - m-am intrebat:
Soare,
cum de mai simti nebuna bucurie
de a rasari?

Si-n dimineata aceea fara somn
cum colindam cu pasii de plumb

intr-un ungher ascuns am gasit un leagan.

Paianjenii isi teseau in el maruntele lor lumi,

iar carii-i macinau tacerea.

L-am privit cu gandul larg deschis.
Era leaganul,
in care o mana imbatranita azi de soarta mea
mi-a leganat intaiul somn
si poate intaiul vis.


Cu degetele amintirii
mi-am pipait
incet,
incet,

trecutul ca un orb,
si fara sa inteleg de ce
m-am prabusit
si-n hohote
am inceput sa plang deasupra leaganului meu.


Eram asa de obosit,

de primaveri,

de trandafiri,
de tinerete,
si de ras.

Aiurind ma cautam in leaganul batran

cu mainile
pe mie insumi

- ca prunc.

Lucian Blaga

2 Comments:

At vineri, august 04, 2006 2:38:00 p.m., Blogger Gogu Kaizer said...

Pentru ca suntem la capitolul "Complimente", Gogu Kaizer doreste sa isi arate respectul pentru intreg blogul tau. Este diametral opus, ca seriozitate si mesaje, fata de blogul lui Gogu Kaizer. Ceea ce il impresioneaza. Acum asteapta "postarea" unei poezii bacoviene.

 
At luni, martie 22, 2010 7:50:00 a.m., Anonymous Anonim said...

Multumesc pentru informatii interesante

 

Trimiteți un comentariu

<< Home